۱۳۸۷ مرداد ۶, یکشنبه

ویز ویز زنبور های بی عسل

ازبعد از ظهر5 شنبه 6/4/87 یه چیزی داره تو مغزم ویز ویز می کنه. من داشتم کانال گردی می کردم که چند ثانیه ای روی شبکه 4(اگه اشتباه نکنم) مکث کردم. یه برنامه سرد و بی روح گفت و گو بود که در ادامه برنامه فهمیدم اسمش کولاک هست.
یه
عمو اونجا بود که حرف هاش برام خیلی عجیب بود. برای اینکه بفهمم این عمو به چه عنوانی اومده اینجا وچرا انقدر از نظر علمی غلط حرف می زنه تا آخر نشستم وبرنامه رو کامل دیدم. آقای حیدری یا همون عمو، زنبور دار بود. از نظر کار و رشته خودش من نظری ندارم ولی... ادامه مطلب رو بخونید:

عمو داشت فرق عسل طبیعی رو با عسل هایی که زنبورها به جای شهد گل با آب شکر تغذیه شدند رو می گفت. از اونجایی که حتی توی کوهستانهای دور از دسترس آدمیزاد که نزدیک ترین روستا به اون اطراف به عسل های طبیعیش معروفه، سینی های آب شکر رو دیدم، پیدا کردن عسل طبیعی خیلی جز دغدغه های بنده نیست. ولی چیزی که باعث می شه بگم این عمو از نظر علمی غلط حرف می زد این بود که می گفت عسل طبیعی برای بیماران دیابتی هیچ مشکلی نداره و حتی در فراز دیگری از فرمایشاتشون ادعا می کردن که این عسل درمان دیابت هست و ما رو به مشتری هاشون که دیابتی هستند و از ایشون خرید می کنند ارجاع داد. کلا خود رفرنسی داشت!

در حالی که آموزش و مشاوره تغذیه صحیح به همراه دارو درمانی( که بستگی به نوع دیابت داره)، برنامه منظم ورزش و فعالیت فیزیکی، کنترل منظم قند خون همگی با هم ارکان کنترل دیابت رو تشکیل می دند.

عمو همه رو از جمله دیابتی ها رو سفارش می کرد که روزی 3 قاشق عسل بخورند...

این عمو که اورولوژیست هم بود، گفت که وقتی عسل می خوریم، عسل وارد خون ما میشه(!!!!) و تمام سموم بدن رو دفع می کنه (یه چیزی مثل گلوکورونات) و همه دیالیزها و ناخوشی های مربوط به کلیه رو نتیجه بی توجهی به این معجون و عسل می دونست!

اصلا عمو می دونست آخر خیلی از دیابتی ها به تخت دیالیز کشیده می شه چون به حرف عمو و خاله هایی مثل این عمو گوش داده بودن و دیابتشون کنترل نشده بوده؟ اصلا خود دیابتی ها می دونند یه سری از مواد غذایی به کنترل دیابتشون و کم کردن سرعت ایجاد عوارض دیابتی کمک میکنه و یه سری دیگه از خوراکی ها از جمله مواد شیرین که غنی از کربوهیدرات های ساده هستند(مثل عسل) باعث نوسان شدید قند خون و سرعت و شدت بخشیدن به روند بیماری خواهند شد؟ و عسل یا هیچ خوردنی دیگه که صرفا اسم طبیعی و اصل رو یدک می کشه درمان دیابت و هیچ دردی نیست.

ولی چیزی که دیگه واقعا منو متحول کرد این بود که پسر عمو هم مهمان این برنامه کولاکی بود. پسر عمو پست مدرن تر بود و زده بود تو کار *Royal jelly! و از این رهگذر علاوه بر تخصص های پدر، نورولوژیست هم شده بود! چون Royal jelly رو داروی درمان ام اس و آلزایمر می دونست و کلا از تاثیر مثبت اون بر سیستم اعصاب صحبت کرد برامون. کاش می شد با سادگی و آسودگی خیال باور کرد که این بیماریها با این چیزی که پسر عمو گفت خوب می شن و افراد در گیر با این بیماری ها هم تمام مشکلشون و سختی که تحمل می کنند، نه دردسرو هزینه بالای خرید دارو علاوه بر تحمل رنج بیماریست بلکه مشکل اینه که این Royal jelly رو از کجا گیر بیارن که مطمئن باشند اصل هست!

اگه دقت کرده باشید جدیدا تب آلوئه ورا داغ شده که بر هردرد بی درمان دواست و از این حرف ها... مدتی پیش در یک نمایشگاه گل وگیاه یه برگه تبلیغاتی در مورد همین گیاه رو دیدم که تقریبا تمام مشکلات و بیماری های معمول و شنیده شده رو نوشته بود و ادعا می کرد که آلوئه ورا درمان اون هاست. از یبوست بگیر تا آرام بخش و صد البته تقویت کنده قوای جنسی!

v:shapes="BLOGGER_PHOTO_ID_5217782676810758722">

Vital jelly آلوئه ورا! این nomination کاملا جدید و منحصر به این وبلاگ می باشد! تمام خواصی که برای این گیاه گفته شده مربوط به همین ژل هست.

نکته جالب این بود که اسم 4 تا ازبیماری ها روغلط نوشته بودند. یکی نقرص! بود و یکی دیگه روماتیس! دو تای دیگه یادم نیست. ای کاش می دونستم که من قراره یه روزی وبلاگ داشته باشم وحداقل یه عکس از این برگه می گرفتم تا ببینید و باور کنید ...

نمی گم آلوئه یا عسل از اساس هیچ خاصیتی ندارند ولی هیچ کدوم به همین شکلی که در طبیعت هستند نمی تون "درمان" بیماری هایی مثل دیابت وام اس و آلزایمر و سنگ کلیه و ... باشند. آخه اگه یه ماده انقدر معجزه باشه به نظر شما همه پزشک ها و داروسازها و... می نشستند و همینجوری بر و بر نگاش می کردند؟ تجارت دارو و دارو سازی بعد از تجارت مواد مخدر و اسلحه جز پر درآمدترین تجارت ها در دنیاست.

نمی دونم همچین جوی تقصیر سادگی و بی اطلاعی افراد هست یا تفکر تجاری امثال عمو؟ به هر حال اگه می دونستم همه سر جای خودشون هستند، می دونستم به کی باید گیر داد. واضح و روشنه که صدا و سیما گناهکار اصلی نیست.

حرفم تمام شد ولی هنوز توی مغزم صدای ویز ویز میاد! نمی دونید Royal jellyخوب کجا گیر میاد؟

* Royal jelly یا ژل رویال توسط hypopharyngeal glands زنبورهای كارگر جوان ترشح می شه كه با اون لارو هاي كندو رو تغذيه می کنند. تغذيه لاروهاي كارگر توسط ژله رويال از روز سوم رشد ، متوقف شده در حالي كه لارو هاي انتخابي برای ملكه شدن همچنان از ژله رويال تغذيه ميكنند .

هیچ نظری موجود نیست: