۱۳۸۷ مرداد ۶, یکشنبه

پیام های خیلی بازرگانی

سلام دوم

این پست رو به عنوان یه پست حساب نکنید! شما کاملا با یه پیام بازرگانی طرف هستید...

ماجرا از اون جایی شروع شد که یه شب چند دقیقه قبل از پخش اخبار تلویزیون خودمون، طبق معمول پیام های بازرگانی داشت به سمت مخ بیننده ها نشانه می رفت ...

...برای بچه های که زرنگند، برای بچه هایی که با هوشند، برای بچه هایی که گل هستند و از این قبیل...

واقعا کنجکاو شدم ببینم این چه اسباب بازی یا بازی فکری یا پارک یا پارک آبی یا شامپو و خمیر دندون یا هر چیز دیگه ای مربوط به بچه هاست که انقدر ناجوانمردانه!!! همه بچه ها رو هدف قرار داده! آخه کدوم بچه یا حتی آدم بزرگه که دلش نخواد زرنگ و باهوش و گل باشه!

تند و تند رفتم تا این تبلیغ رو شخصا ببینم. چون قبلا همچین تبلیغی رو برای عطر بیک دیده بودم کنجکاو شدم...

چیزی رو که دیدم تا لحظاتی برای من مثل یه غذای چرب پر از سس قابل هضم نبود! نهایت این تبلیغ چیزی نبود جز بسته بندی پر رنگ ولعاب و کودک پسندی که یه شرکت مواد غذایی برای فروش بیشتر "سس مایونز"ش که اصلا هم دلپذیر نیست، انتخاب کرده بود!

من از همین جا نهایت تشکر و قدر دانی رو از صدا و سیما و تمام شرکت های زرنگ و دلپذیری که فهمیدن از سنین پایه باید روی سلامت جامعه کار کرد، دارم.

آقای وزارت بهداشت و خانم دفتر بهبود تغذیه هم حتما انقدر مشغول کار های علمی و تحقیقاتی سنگین بودن که حتما فرصت نداشتن تلویزیون ببینن.

من هم همسویی خودم رو از این حرکت اعلام داشته و پیشنهاد می کنم که شرکت دخانیات سیگارهای کوچولو و رنگی رنگول تولید کنه تا مصرف دخانیات از قبل از مدرسه شروع بشه و باری رو از روی دوش وزارت آموزش و پرورش که نگران آمار و ارقام مربوط به سیگاری شدن بچه ها در سنین مدرسه است برداره.

کلا زنگ ورزش باید از مدرسه ها برداشته بشه و زنگ کانترو GTA یا بلو توث و اس ام اس یا مرور مسابقات فوتبال به جاش بیاد تا آموزش فوتبال یا هر ورزش دیگهای تو مملکتمون علمی و اصولی باشه.

و یه پیشنهاد دیگه هم دارم اونم اینه که یه جوری بشه که هزینه استخر و سایر کلاس های ورزشی بالا تر بره تا کلاس و اهمیت ورزش و ورزشکاربودن واقعا تو جامعه ما مشخص بشه و اینطوری نباشه که ورزشگاه ها و پارک ها واستخر ها و زمین های اسکیت جولانگاه مردم عادی باشه.

من هم به نوبه خود سعی می کنم تویه مشاوره هام یه جایی رو واسه سس و سوسیس و کالباس و چیپس وپفک برای بچه ها خالی کنم تا ذائقه ی ملت از بچگی عادت کنه و عادت به خوردن میوه و سبزی در نهاد شون ریشه دار نشه... و واقعا هم با این گرونی میوه و حکم آب بودن خربزه این چه کاریه؟

الان که فکرشو می کنم می بینم تا الان من در جهل مطلق بودم. با افزایش شیوع چاقی، بیماری های قلبی-عروقی و دیابت تیپ2 و از همه مهمتر پایین اومدن سن ابتلا به این بیماری ها در کشورمون زمینه برای بسیاری از پیشرفت های پزشکی فراهم می شه و کلا اهمیت تعداد بالای نمونه جامعه آماری(منظورم همون nهست) در تحقیقات رو کی منکر می شه؟ دستش بالا!

هیچ نظری موجود نیست: